Opisz dowolną planetę układu słonecznego

Pobierz

Pytania i odpowiedzi .Słońce - gwiazda centralna Układu Słonecznego, wokół której krąży Ziemia, inne planety oraz mniejsze ciała niebieskie.. 2 oceny | na tak 50%.. Wiecie, że jest ich w tej chwili około 700 - i w zasadzie bardziej ekscytujące są obecnie właściwości kolejnych, które udaje się znaleźć, niż sam fakt ich odkrycia?Planety układu słonecznego wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę Najprostszy sposób na zapamiętanie kilku informacji w ustalonej kolejności to zamiana nazw - najczęściej wyrazów, do których nie mamy obrazowego skojarzenia, na inne, łatwiej zapadające w pamięć.Powstanie i ewolucja Układu Słonecznego rozpoczęły się 4,6 miliarda lat temu, gdy na skutek grawitacyjnego zapadnięcia się jednej z części niestabilnego obłoku molekularnego rozpoczął się proces formowania Słońca i innych gwiazd.. albo str.internetowe z szczegółami tego referatu Ostatnia data uzupełnienia pytania: 2010-04-15 13:33:03.. Znajduje się w odległości 778 milionów km.od słońca.. Na przykład najbliżs.Układ Słoneczny - układ planetarny składający się ze Słońca i powiązanych z nim grawitacyjnie ciał niebieskich.. W 2006 roku dziewiąta planeta, Pluton, została "zdegradowana".. Napisz do nas.. 1 1 Odpowiedz.. Więcej quizów znajdziesz w tym miejscu.Hipotetyczna Planeta 9, która miałaby przemieszczać się na odległej granicy Układu Słonecznego, wcale nie musi być planetą..

Odkryto ja dopiero w 1930 roku.Planety układu słonecznego.

Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele takich obcych planet już poznano.. Zbudowane głównie z wodoru i helu.. Jedna z planet Układu Słonecznego,która nie posiada księżyców?. - Wybrana planeta: Merkur - Pytania i odpowiedzi - Geografia.. Ciała planetarne w Układzie Słonecznym.. Uznano ją za tzw. planetę karłowatą i zaliczono do pasa planetoid występującego na krańcach Układu Słonecznego - tzw. Jego masa jest nieco mniejsza niż jedna tysięczna masy Słońca, a zarazem dwa i pół raza większa niż łączna masa wszystkich innych planet w Układzie Słonecznym.. Rok trwa 12 lat Masa Jowisza jest o 318 razy większa od masy Ziemi Ciśnienie wynosi 70 kpa Jowisz ma 67 księżyców o określonych .Planety zewnętrzne zaś tworzyły głównie gazy, a uformowały się one ze skalno - lodowych brył krążących w dalszej odległości od Słońca.. Większość zapadającej się masy z tej części obłoku zebrała się pośrodku, tworząc Słońce, podczas gdy reszta spłaszczyła się, formując .Zastanawialiście się kiedyś, co by się stało, gdybyśmy zaburzyli harmonię waszego Układu Słonecznego w wyniku usunięcia jednej z planet?. Okres obiegu dookoła Słońca podany jest w latach zwrotnikowych, przy czym rok zwrotnikowy = 365 d 5 h 48' 46''.Każda planeta Układu Słonecznego porusza się wokół Słońca po orbicie w kształcie elipsy, w której w jednym z ognisk jest Słońce..

PLUTON; Pluton stanowi ostatnią planetę w Układzie Słonecznym.

Ta skalista planeta jest położona zaledwie 22 lata świetlne od Układu Słonecznego.. Podobne pytania.. Największą liczbę księżyców posiada Staurn , druga największa palneta ( średnica 120 600 km).Obiekty orbitujące wokół Słońca są podzielone na trzy grupy: planety, planety karłowate i małe ciała Układu Słonecznego.. Astronomowie zwykle mierzą odległości w Układzie Słonecznym w jednostkach astronomicznych (skrót: au lub j.a.).Jedna jednostka astronomiczna to średnia odległość pomiędzy Ziemią a Słońcem, czyli około 149 598 000 km.. Ten niepowtarzalny model Układu Słonecznego jest nie tylko wyjątkową ozdobą, ale również dokładnym przyrządem naukowym odzwierciedlającym ruch planet w czasie.Układ Słoneczny to obszar obejmujący Słońce wraz ze wszystkimi ciałami pozostającymi pod jego wpływem grawitacyjnym.. Ciało .Planety Układu Słonecznego - Test wiedzy!. Słońce i planety nie są jedynymi ciałami Układu Słonecznego.. Rozwiązania zadań.. Pasa Kuipera.Tam też występują najsilniejsze wiatry w kosmosie, osiągające prędkości nawet do 2 000 km/h oraz notuje się tam najniższe wartości temperatur, niegdzie na jakiejkolwiek planecie naszego Układu Słonecznego nie są one spotykane.. Przykładowo Pluton jest .Referat "Planety Układu Słonecznego" POMÓŻCIE!.

Opisz dowolną planetę Układu Słonecznego, ciekawostki, podejście historyczne, filozoficzne.

Ciśnienie 250 mld atmosfer.5) Jowisz.. To pytanie ma już najlepszą odpowiedź, jeśli znasz lepszą możesz ją dodać .. Jej masa, to około 4 masy Ziemi, co czyni ją zdolną do utrzymania atmosfery a pod jej warstwą - wody w stanie ciekłym na powierzchni.Symbol astronomiczny planety to stylizowana wersja kaduceusza Hermesa[6].. 4 1 .Opisz każdą z planet Układu Słonecznego .. Piąta w kolejności oddalenia od Słońca i największa planeta Układu Słonecznego - nie posiada stałej powierzchni.Jest planetą gazową o gęstości 1,326 g/cm³ i średnicy 143 tys.km.. Zaznacz poprawną odpowiedź, aby przejść do następnego pytania.. Skomentuj.. 2010-10-10 13:06:49 .Nasz Układ Słoneczny znajduje się nieco bliżej niż 30 000 lat świetlnych od centrum Galaktyki i leży prawie w płaszczyźnie równika (tylko 20 lat świetlnych powyżej tej płaszczyzny), w tzw. ramieniu Oriona.. 8956 Obserwuj autora Dodaj do ulubionych 0.. Ciała te to osiem planet[b], 173 znanych księ.Zbuduj precyzyjny Model Układu Słonecznego, w którym ruch planet przedstawiony jest z astronomiczną dokładnością!. Planeta Ziemia, nasza planeta, jest największą z tak zwanych planet skalistych.W Układzie słonecznym znajduje się oprócz Słońca 8 planet : - Merkury-Wenus-Ziemia-Mars-Jowisz-Saturn-Uran-Neptun Największą planetą jest Jowisz.. Przerwę między Marsem a Jowiszem zapełnia pas planetoid..

Opisz każdą planetę naszego Układu słonecznego w 3-4 zdaniach, opisz również Słońce .

Naukowcy uważają, że .Do niedawna uznawano, że w Układzie Słonecznym znajduje się 9 planet.. Planety to ciała niebieskie krążące wokół gwiazdy, obracające się według własnej osi i świecące odbitym światłem gwiazdy.. Odpowiedź na pierwsze pytanie jest prosta, ale im dalej tym trudniej!. Ma 16 naturalnych księżyców ( satality).. Najnowszy artykuł opublikowany .Jowisz - piąta w kolejności oddalenia od Słońca i największa planeta Układu Słonecznego.. Wraz z Saturnem, Uranem i Neptunem tworzy grupę gazowych olbrzymów, nazywaną czasem również planetami jowiszowymi.Układ Słoneczny ma nową, najdalszą planetę karłowatą - RMF24.pl - Międzynarodowa Unia Astronomiczna ogłosiła dziś odkrycie najdalszego dotąd obiektu Układu Słonecznego!. Elipsę można opisać na kilka sposobów, w astronomii najczęściej opisuje się elipsy, podając ich wielką póło .Co jakiś czas słyszy się o tym, że badaczom udało się odkryć kolejną planetę poza naszymi, okrążającymi Słońce.. Ciała te, to osiem planet: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz .Planetą pozasłoneczną, położoną wewnątrz takiej ekosfery, jest Gliese 667 Cc.. Ma 142 884 km średnicy.. W porównaniu z innymi planetami Układu Słonecznego o Merkurym wiadomo stosunkowo niewiele; ze względu na problemy natury technicznej zbadały go dotychczas tylko dwie sondy.. Do 24 sierpnia 2006 roku w skład planet Układu Słonecznego wchodził także Pluton, jednakże postanowieniem Międzynarodowej Unii Astronomicznej Pluton nie zaliczany jest już .Powstanie i ewolucja Układu Słonecznego rozpoczęły się 4,6 miliarda lat temu, na skutek grawitacyjnego zapadnięcia się jednej z części niestabilnego obłoku molekularnego.Większość zapadającej się masy zebrała się pośrodku tworząc Słońce, podczas gdy reszta spłaszczyła się, formując dysk protoplanetarny - z niego z kolei powstały planety, księżyce, planety karłowate .W planetach Układu Słonecznego Wenus jest często określana jako planeta "brat Ziemi" ze względu na jej podobieństwo, zarówno pod względem wielkości, jak i masy, oraz składu lądowego i skalnego.. Oczywiście, podobnie jak pozostałe gwiazdy Galaktyki, Słońce i planety Układu Słonecznego obiegają centrum.W tabeli poniżej przedstawiono planety Układu Słonecznego z informacjami dotyczącymi: średniej odległości od Słońca, okresu obiegu dookoła Słońca, średnicy, średniej gęstość, okresu obrotu dookoła osi i masy..